PMS-הקלה על כאבי ווסת ו

חוויות קולקטיביות נשיות

ישנן חוויות קולקטיביות נשיות שרק אנחנו יכולות להבין ולהזדהות איתן כמו ה- PMS (תסמונת טרום ווסתית) וימי הווסת .

 

הרגישות העולה, השדיים המתמלאות, הבטן מושכת מטה ומבקשת תשומת לב. 

חלקינו חוות את זה יותר חזק וחלקינו פחות ונדיר מאוד לפגוש אישה שלא חוותה את זה בכלל. 

 

 

קיבצנו בכתבה זו טיפים שיכולים להקל עליכן עם גוף הכאב הרגשי והפיזי. ייתכן וביטוי הווסת לא ייעלם, אך בהחלט אפשר למזער את הכאב ולתת לנו יותר כוח לשאת אותו.

 

מיכאלה עפרוני- יועצת תזונה ובריאות טבעית ומטפלת ברפואה סינית מספרת: לכאבים בזמן הווסת ול-PMS יש קשר ישיר למצב הדם.

דם נקי מרעלים, שכמות השומן בו לא גבוהה מדי, לרוב יביא לווסתות קלות ונינוחות.

דם רווי ברעלים יגרום לווסת להיות קשה ומלווה בכאבים ייתכן גם עם דימום מאסיבי (כך הגוף מנסה להיפטר מרעלים).

עצירות כרונית - יכולה להשפיע מאוד על כאבי מחזור, חוסר פינוי הפסולת מהגוף גורמים לרעלים לחזור למחזור הדם דרך המעי.

בלוטת התריס - מאוד יכולה להשפיע על המחזור. כדאי לבדוק את רמות הורמונים ע"י בדיקת דם פשוטה (בין היום ה-2-5 לווסת).

 

תזונה ואורח חיים נכון יכולים לשפר פלאים את מצב ההורמונים.

מה יכול להקל על הכאבים?

בתזונה הטבעית מלאה בסיבים שסופחים רעלים ועוזרים לדם להתנקות ולזרום בקלות.

פירות מתוקים, עסיסיים, טריים, ירקות ועלים ירוקים עדינים יכולים לעזור לגוף לפנות רעלים ביעילות רבה. 

מומלץ לסיים את הארוחה כמה שיותר מוקדם ביום כדי שהגוף יוכל להתפנות לניקוי הרעלים ולא יהיה עסוק בעיכול.

תזונה דלת שומן/שומן מזוקק - מחקרים רבים הוכיחו קשר בין דם רווי בשומן לכאבי מחזור.

יחס לא מאוזן בין צריכת חומצת שומן, אומגה 3 ו-6 יכולה לגרום לייצור מוגבר של פרוסטוגלנדינים שקשורים בעליה ברמת הדלקתיות בגוף ובכיווץ יתר של שרירים.

לכן, צריכה מאוזנת של אומגה 3 ו-6  בזמן הווסת תפחית התכווצויות וכאבים ותאפשר ניקוי מקסימלי.

דוגמא: יותר זרעי צ׳יה וזרעי המפ (אומגה 3) ופחות טחינה ואגוזים אחרים (אומגה 6).

חלבונים מהחי במיוחד מוצרי חלב, שמכילים כמות גבוהה של אסטרוגן משפיע גם כן על כאבי מחזור.

מגנזיום – אכילת בננות למשל, תשפיע על הרפיית הרחם ותעזור בשיפור מצב הרוח ב- PMS.

נשימה - עוזרת להרפיה ויכולה להקל מאד על הכאבים.

פעילות גופנית ועיסויים שוטפים יכולים גם כן לשפר את זרימת הדם.

מקלחות קרירות- יכולות לעזור בזרימת הדם ולהניע את החום מבפנים החוצה.                          

 

 

דבר חשוב נוסף - מומלץ מאד להימנע מבגדים צמודים, במהלך החודש ובזמן הווסת בפרט.

מעבר לכך שבגד צמוד עוצר את הדם ומונע את זרימתו, הוא גם מונע מהעור לנשום ולפנות פסולת.

 

אפרת גולן- מורה ליוגה, הכינה לנו שיעור יוגה נפלא שיעזור לנו להיות נוכחות ולהיפרד מהכאב.

אפרת מדגישה שתרגול שוטף של יוגה כדרך חיים מטיב אתנו. מוזמנות להשתמש בשיעור זה מתי שתצטרכו.

 

צוות קימאיה הכין לכן מספר מתכונים ביתיים פשוטים להכנה.

המתכון הראשון מורכב מתערובת שמנים שאפשר למריחה באזורים מתוחים וכואבים כמו גב תחתון, בטן תחתונה. אפשר רק להריח את התערובת, והשמנים האתריים כבר יעשו את העבודה.

 

מלאו בקבוק של 100 מ"ל בשמן זרעי ענבים/ שקדים/ זית או כל שמן צמחי אחר שברשותכן.

הוסיפו לו את השמנים הבאים:

5 טיפות רוזמרין – משחרר כאבי מחזור ע"י סטימולציה וחיזוק.

5 טיפות ארז – מרגיע, מחזק ביטחון. תהיי "חזקה כארז"!

5 טיפות לבנדר – משכך כאב מיגרנה ו/או כאבי ראש, נוגד עוויתות מעולה.

5 טיפות יסמין – עוזר בהרגעת התכווצויות.

5 טיפות לבונה – שמן מדיטטיבי, מרגיע ומרים.

5 טיפות גרניום – עוזר לאיזון.

5 טיפות ברוש – עוזר בהורדת נפיחות האופיינית לווסת ול-PMS, מרגיע ומרומם.

5 טיפות מרווה – עוזר עם חום הגוף העולה, מרגיע את הנפש ואת כאבי השרירים.

שקשקו את הבקבוק ועסו את האזורים הרצויים.

 

עוד דבר נפלא  שעוזר לעוויתות באגן וניתן להיעזר בו -

צמח אכילאה אלף העלה, למי שיש אמבט, ניתן למלא במים, לשכב ולפזר את הצמח סביבכן.

שימו לב - תערובת זאת אינה מומלצת לנשים בהריון או נשים מניקות.

ההמלצות בכתבה זו לא נועדו למנוע או להחליף המלצה רפואית.

במידה וקיימות בעיות רפואיות מומלץ להתייעץ עם מטפל מוסמך לפני השימוש בהמלצות אלו.

אנשים הנוטלים כדורים אנא היוועצו עם רופא טרם שימוש בהמלצות אלו.

החלטנו להוסיף ציטוט נפלא של הסופר אקהרט טולה מתוך הספר "כוחו של הרגע הזה" המדבר על גוף הכאב הנשי.

(ע"מ 132-133): "לכל אישה יש חלק במה ניתן לתאר כגוף הכאב הנשי הקולקטיבי... גוף זה מכיל את הכאב המצטבר שסבלו הנשים, בגלל ההתעללויות, בגלל עבדות, ניצול, אונס, לידות, איבוד תינוקות ועוד, במהלך אלפי שנים. הכאב הרגשי או הפיזי המקדים את הווסת ומתלווה אליה, הוא גוף הכאב בהיבטו הקולקטיבי המתעורר בזמן זה מתרדמתו, אם כי הוא יכול להתעורר גם בזמנים אחרים... פעמים רבות גוף הכאב "משתלט" על האישה בתקופה זו... באופן פעיל אתן נשלטות אז על ידי שדה אנרגטי שממלא את מרחב הפנימי שלכן ומעמיד פנים כאילו הוא אתן – אך כמובן הוא אינו אתן כלל וכלל. הוא מדבר דרככם, פגוע דרככן, חושב דרככן. הוא יוצר סיטואציות שליליות בחייכן כדי שיוכל להמשיך להיות ניזון מהאנרגיה שלהן... זהו כאב טהור, כאב מין העבר – והוא אינו אתן...

הדבר הראשון שיש לזכור הוא שכל עוד אתן יוצרות לעצמכן זהות מן הכאב, אינכן יכולות להשתחרר ממנו.. גוף הכאב הוא שדה אנרגיה, כעין ישות ממשית, שהשתכנה זמנית במרחב הפנימי שלכן... כוח היחיד שקיים, נמצא ברגע הזה: כוח הנוכחות שלכן...".

שתהיה לנו ווסת קלה ונצליח להזדהות פחות עם הכאב.

 

באהבה,

צוות קימאיה.

צור קשר

טלפון: 058-4561984

  info@kimaya.co.il      

  • Instagram Social Icon
  • w-facebook