מרק צמחי מרפא ופטריות 

 מחזק אותנו בחורף 

סוף סוף קצת קריר. הרוח נותנת ליטופים עדינים והערב מגיע הרבה יותר מוקדם.

זו תקופה נפלאה לאכילת מרקים מזינים, תבשילים חמים, וכמובן איך אפשר בלי חליטות טעימות ומפנקות.

אז לכבוד החורף שמראה את סימניו, אנו מביאים לכם מתכון של מרק צמחי מרפא בשילוב עם פטריות מרפא.

אחת הסיבות שאנו נוטים לחלות יותר בחורף, היא שנגיפים שורדים טוב יותר בטמפרטורות נמוכות. לכן מומלץ לחזק את הגוף ולהזינו במזונות מחזקים ומחממים

המצרכים להם תזדקקו:

2 חבילות פטריות שיטאקי
שיטאקי היא פטריית מרפא הידועה בשימוש מזה אלפי שנים בקולינריה ומרפא בעיקר ביפן וסין. השיטאקי ידועה כאנטי ויראלית ואנטי בקטריאלית. היא משפעלת וממריצה את מערכת החיסון, ובנוסף לכל זאת- היא גם טעימה!

שורש ג'ינג'ר קטן  
לא סתם השורש הנפלא הזה כל כך מוכר וידוע. הג'ינג'ר מחמם, עוזר למנוע מחלות "קור" כמו שפעת וצינון, משפר עיכול ועוזר לכאבי בטן.

חצי חבילת אצות וואקמה
לאצות הוואקמה ערך תזונתי גבוה המתבטא בעושר במינרלים, אחוז גבוה של חלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים, או בקיצור ניתן פשוט להכתירן כמולטי ויטמין טבעי. הידד.

כף שורש אסטרגלוס  
אסטרגלוס הוא שורש שמגיע אלינו מסין, מצוין לחיזוק מערכת הנשימה ומערכת החיסון. הוא אנטי ויראלי, עוזר לעיכול ואפילו מצוין לתשישות פיסית או מנטאלית.

1 ליים או לימון
לימון באמת נותן המון. הוא מאזן את הPH בגוף, עוזר לתהליכי ניקוי הגוף, משפר את תהליכי העיכול ואלו רק חלק מהיתרונות הבריאותיים שלו.

חבילת תרד
לא בכדי היה התרד מאכל הדגל של פופאי! התרד עשיר בויטמינים ומינרלים, ועשיר בכלורופיל (הפיגמנט הירוק בצמח) אשר תורם לתהליכי ניקוי הגוף.

5 שיני שום
השום נחשב לאנטיביוטיקה טבעית כיוון שיש לו פעילות אנטי חיידקית. הוא מצוין למחלות חורף כמו סינוסיטיס, שפעת, ברונכיט וכדומה.

2 בצלים בינוניים או אחד גדול
מחטא מצוין, מכייח ליחה ומסייע בחיזוק מערכת החיסון.

1 חבילה אטריות סובה
אטריות סובה עשויות למעשה מכוסמת. הן אינן מכילות גלוטן ועשירות בחלבון. בנוסף לערכן התזונתי הן גם יתרמו את תחושת השובע והמלאות שנשמח לקבל מהמרק.

הוראות הכנה:

1. מטגנים את הבצל עד שהופך לשקוף.

2. מוסיפים את התרד השטוף ומטגנים יחד עם הבצל.

3. שוטפים את פטריות השיטאקי, חותכים גס ומוסיפים גם כן לתערובת.

4. בזמן שהתערובת שלנו מיטגנת, נבשל את שורש האסטרגלוס בסיר קטן נפרד. נביא  לרתיחה ונשאיר על אש קטנה כ-20 דקות. נסנן את השורש ונוסיף לתערובת המרק.

5. נגרד את שורש הג'ינג'ר אל תוך התערובת.

6. נסחט את הליים / לימון.

7. נכסה את התערובת במים.

8. בסיר נפרד נבשל את אטריות הסובה. חשוב לא לבשל את האטריות יתר על מידה. לא יותר מ5-7 דק'.  אחרי שהאטריות מוכנות, מומלץ לשים אותן בקופסא נפרדת ולא במרק עצמו ולהוסיף כל פעם למנה.

9. את השום והאצות נוסיף ממש לקראת סוף הבישול.

והנה מרק המרפא שלנו מוכן!

מוזמנות לשתף אותנו איך יצא לכן. המרק מתאים לכל המשפחה וגם ילדים אוהבים אותו.

 

חורף חם,

 

צוות קימאיה

צור קשר

טלפון: 058-4561984

  info@kimaya.co.il      

  • Instagram Social Icon
  • w-facebook